رفتن به بالا

رصدخانه فرهنگی اجتماعی سلام دزفول

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۱۸ ربيع ثاني ۱۴۴۶
  • 2024 Tuesday 22 October
  • دوشنبه 2 مرداد 1402 - 13:52
  • کد خبر : 3613
  • مشاهده : 605 بازدید
  • یادداشت
  • چاپ خبر : سخنی با امام جمعه جدید دزفول

بسم الله الرحمن الرحیمعرض سلام و ادبمحضر مبارک جناب حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور (زیده عزه) امام جمعه محترم شهرستان دزفول انتصاب حضرت عالی را به سمت امام جمعه شهرستان دزفول تبریک عرض می نمایمبی گمان حضور سبزتان گرچه دیرهنگام اما بارقه ای از امید بر روح خسته ی مردم این دیار، در سرزمین […]

بسم الله الرحمن الرحیم
عرض سلام و ادب
محضر مبارک جناب حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور (زیده عزه) امام جمعه محترم شهرستان دزفول

انتصاب حضرت عالی را به سمت امام جمعه شهرستان دزفول تبریک عرض می نمایم
بی گمان حضور سبزتان گرچه دیرهنگام اما بارقه ای از امید بر روح خسته ی مردم این دیار، در سرزمین سوخته دمیدن گرفت و اولین حضورتان در نماز جمعه و خیل عظیم مشتاقان برای اقتدا به امام جمعه جدید در مصلای امام علی ع گواهی روشن بر ادعای یادشده است.

پایداری امید و نشاط میان مردم شریف دزفول بستگی به عملکرد جناب عالی و منصوبین تان و پرده نشینان تان دارد.‌

بی شک کمتر از یکسال مانیتور روشن فضای مجازی روشنگر عملکرد و مواضع تان خواهد بود.

جناب آقای بهرام پور امام جمعه محترم شهرستان دزفول در این مقاله اندک بر خود فرض میدانم از سر خیرخواهی و انجام وظیفه ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های مدیران گذشته، به عرض تان برسانم که در سنوات گذشته حفره‌ ها و گسل های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی، خواسته یا ناخواسته، در این خطه نخبه پرور ایجاد شده است و متاسفانه آثار نامیمون این گسل ها در شرایط خاص چون در ایام انتخابات ظهور و خودنمایی می‌کند.
جناب آقای بهرام پور از جناب عالی استدعا دارم به نکات ذیل که تقدیمتان می گردد اندیشیده و طریق سدید را انتخاب نمائید؛
۱.‌ شهرستان دزفول نیازمند به تحولات همه جانبه هست و این اتفاق جز با تدبیر منطقی و عقلانی و البته تقدیر الهی حاصل نمی گردد.
۲. لازمه تحول استفاده بهینه و بکارگیری از ظرفیت سرشار نخبگان دانشگاهی، حوزوی، رصدکنندگان و کنشگران جامعه با حفظ تمام اختلافات فکری و سیاسی و سلیقه و البته ارج نهادن و استقبال عملی از منتقدین، صاحبان قلم و رسانه نمایید.
۳. زمان محدود حضورتان در این سمت را مغتنم شمرده و از اشتغال به امور روزمره و غیر ضرور پرهیز کرده و از فرصت سوزی در دهه‌های گذشته عبرت گرفته و برای ماه‌ها و سال‌های پیشرو فرصت سازی نمایید.‌
۴.‌ در راس همه ی امور؛ تشکیلاتی عمل کردن در امور فرهنگی خاصه اهتمام جدی ورزیدن به انسجام و نظامندی روحانیت شهرستان و مبلغان، مساجد و هیات ها و انجمن های فرهنگی مردم نهاد است.
۵‌.‌جامعه شهرستان دزفول از اقوام گوناگون تشکیل یافته و با تدبیر و مهرورزی باید قلوب لطیف آنان را بهم گره زد و اتحاد و یکپارچگی آنان را در عرضه های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در جهت ارتقاء شهرستان و اعتلای انقلاب و ایران اسلامی مهیا نمود.‌
۵. استفاده از مصلای جمعه برای تبادل آراء و نظریات موافقان و مخالفان و کانونی برای معرفت افزایی و مهرورزی میان مؤمنان و با تکیه زدن بر تقوای عملی برای رغبت و جذب روز افزون جوانان و اجتماع باشکوه نماز گذاران در روز جمعه بیفزایید
۶‌. مسئولین و مدیران ادارات و سازمانها همه در یک سطح از توانایی و بر اساس شایستگی نیستند، بایسته است که آنان را مورد حمایت، تقدیر و الطاف مهربانانه قرار داده و ملاک تحسین و تقیبح را عملکرد آنان قرار دهید و البته رصد، نظارت، نقد و مطالبه باید قاطعانه و بر اساس عدل و انصاف باشد، البته خطبه ها باید آمیخته ای از مطالبات به حق مردم شهرستان باشد و نیز فرصتی برای رفع و دفع شبهات جامعه و مطالبه کنندگان باشد زیرا برخی از مطالبات جامعه به حق نیستند و نیاز به روشنگری دارند.
۷. در پایان عاجزانه تقاضامندم به دو گروه توجه جدی نمایید؛
الف): جمعی از نیروهای انقلاب که در سال‌های گذشته مورد بی مهری قرار گرفته اند و پشتوانه ی معنوی خود را از دست داده بودند امروز نیازمند محبت و انسجام و حمایت لسانی و عملی جناب عالی هستند تا بیش از پیش به رسالت دفاع از اسلام و انقلاب بپردازند و البته آمادگی کامل دارند تا در کنارتان انجام وظیفه کنند و یاری رسان باشند.
ب): فاصله گرفتن و تسویه با افراد متملق و ثنای ثناگویان مریض احوال، که شما را به ورطه خطا در قضاوت به خود دیگران رها می‌کنند و این امر مهم حکم عقل، شرع و عرف است.
بهمین کوتاه بسنده کرده و مطالب دیگر را در زمان مقتضی محضرتان تقدیم خواهم نمود.

من الله التوفیق و العاقبه للمتقین
ارادتمند شما و دستدار مردم شهرستان دزفول
مسعود صلواتی زاده
۱۴۰۲/۵/۱

اخبار مرتبط